Un any més, i ja en van quinze, s'ha celebrat a Puigcerdà la Jornada d'Estiu de la Professió Mèdica. En aquesta ocasió, la jornada s’ha centrat en “La publicitat i la informació mèdica”, un tema molt apropiat per a WMA ja que les pàgines web és un dels principals espais des d’on es fa publicitat mèdica.

En la jornada, celebrada el divendres 17 de juliol, hi ha hagut una taula rodona específicament dedicada a “Les TIC i la informació mèdica a la xarxa”, en la que ha participat el Dr. Albert Casasa @AlbertCasasa, membre del consell tècnic de WMA. En aquest espai s’ha debatut sobre la seguretat a la xarxa, les noves formes de comunicació entre metge i pacient i les possibilitats d’atenció mèdica no presencial, entre d’altres.

Com ha de ser la publicitat de l’acte mèdic?

El Dr. Gustavo Tolchinsky @gtolchinsky, secretari del Col·legi de Metges de Barcelona, ha presentat en aquestes jornades un document de posicionament sobre com ha de ser la publicitat de l’acte mèdic.
Aquest document, que dona pautes sobre com poden publicitar-se els serveis mèdics, insisteix en la necessitat de transmetre un missatge clar, veraç i prudent, que no doni lloc a errors. En definitiva, el pacient ha de ser capaç d’entendre el contingut, estar informat i decidir lliure de coacció.

La jornada va resultar molt interessant, repetirem l’any que ve!