Els CAP han augmentat el 2017 un 9,1% les visites no presencials i han passat de 2,9 a 3,2 milions de persones. Les presencials tan sols han augmentat un 0,3% en relació amb les dades del 2016. En total, el còmput de visites el 2017 va ser de 43,5 milions

L'Institut Català de la Salut (ICS) ha potenciat la utilització de la consulta electrònica a través de l'espai digital personal La Meva Salut perquè permet millorar l'accessibilitat i els temps de resposta i també afavoreix l'autonomia de la ciutadania, segons un informe de l'ICS en què també es detalla l'augment de l'activitat i la millora dels serveis en els 8 hospitals de la institució. L’ICS –que segueix la línia del Document de Treball sobre "Internet i la consulta virtual" elaborat per la Comissió de Deontologia del Col·legi de Metges de Barcelona on s’estableixen les recomanacions a seguir sobre la consulta virtual i la comunicació electrònica en la relació mèdic-pacient- ha atès 3,2 milions de consultes mèdiques d’assistència primària electrònicament.

El pacient fa la consulta a través del servei La meva salut i al seu metge li apareix una reserva de consulta a l’agenda. El compromís és respondre en 48 hores. Per exemple, si s’ha acabat el tractament i necessita renovar les receptes. O en direcció inversa: l’analítica ha sortit malament i el metge li proposa de modificar la medicació.

El percentatge d’aquesta via electrònica, que pretén estalviar viatges innecessaris, fer l’accés més fàcil i ràpid i donar més autonomia al pacient, encara és baix, però creix, com també l’ús d’aplicacions de telemedicina: un 20% més aquest any. La telemedicina més estesa és la de dermatologia, fotos de lesions que passen a consulta amb l’especialista des del CAP. Però també són aplicacions de contacte directe amb el pacient i específiques per a problemes respiratoris, cardíacs i alguna malaltia minoritària. Permeten un cert monitoratge del pacient i estalviar viatges, temps per les dues parts i esperes.