Barcelona ha acollit aquest mes de setembre el congrés XPatient Barcelona Congress, amb la finalitat d'afavorir la transició cap a un nou model assistencial centrat en el pacient, a partir d'iniciatives i de bones pràctiques destinades a millorar la qualitat i l'eficàcia de l'atenció sanitària.

El congrés, organitzat conjuntament pel centre tecnològic Eurecat, l'Hospital Clínic, la Fundació TicSalut i per professionals de la comunitat de pràctica XPA-Experiència del pacient, té com a objectiu posar en valor l'experiència del pacient com a palanca de canvi per millorar la manera de prestar els serveis sanitaris.

L'esdeveniment es dirigeix a pacients, cuidadors i familiars, associacions de pacients i entitats del tercer sector dedicades a l'atenció del pacient, entitats de recerca aplicada al sector assistencial, administracions públiques i entitats privades amb capacitat de decisió sobre l'adopció de noves solucions i pràctiques que millorin la qualitat assistencial del pacient i empreses de serveis i empreses de tecnologies amb solucions per a la millora de la qualitat assistencial.

El XPatient Barcelona Congress va presentar els avançaments duts a terme durant l'últim any per part la Comunitat de pràctica XPatient Barcelona, integrada per professionals de l’Hospital Clínic, l’Hospital de Sant Joan de Déu, el Consorci Hospitalari de Vic, la Universitat de Vic, l’Hospital Arnau de Vilanova, ISGlobal, AQuAS, TicSalut i el centre tecnològic Eurecat, que promouen activitats per compartir coneixements i habilitats relacionades amb l'experiència del pacient.

En conjunt, el programa va tractar sobre experiències entorn la cocreació amb pacients i sobre procediments participatius on l'usuari és l'actor principal, l'estat de l'art i tendències en l'avaluació de l'experiència del pacient i experiències entorn l'apoderament del pacient i del cuidador.